torsdag 28 maj 2015

Sjukstuga

Jaha, så jag började må konstigt på jobbet i söndags kväll, och fick åka hem tidigare för att jag spydde. Sen följde två dygn med uppkastningar och diareer. Verkligen inget vidare. Börjar pigga på mig nu, men det är hemskt vad man förlorar kraft fort när man inte får behålla nån näring i kroppen. Så nu ska min mage vänja sig vid att äta normalt igen, så jag är pigg och alert till nästa vecka. Dom ringde från jobb idag och frågade om jag kunde komma imorgon ändå. Tydligen fler än jag som blivit sjuka så det är kris. Jag var visst först ut, så bara att hoppas på att jag inte hinner få en runda till sen då innan det har blåst över. Och jag som aldrig blir sjuk. Fy och usch! Men om man ska tro statistiken så lär det inte hända igen på tre år minst.

Så denna veckan har jag tillbringat i soffan i sällskap av Rederiet säsong 8, Börjlind och Anna Jansson, samt obscena mängder blåbärssoppa. Till helgen blir det förhoppningsvis ork för trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar